عاشق ولایت

چند نکته از وصیت‌نامه‏ پر نکته‏ امام خمینی (ره)

پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۱ ق.ظ

هیچ کس نباید ادعای مالکیت این انقلاب را بکند

اول: امام در وصیت‌نامه‏شان تأکید می‌کنند که این انقلاب، یک انقلاب الهی است و پایه‏ اصلى آن مردمند. معنای این حرف این است که هیچ کس نباید ادعای مالکیت این انقلاب را بکند و خود را مالک دانسته، دیگران را مستأجر این انقلاب بداند. اگر قرار بود کسی خود را نسبت به این انقلاب مالک و صاحب بداند، از همه مناسبتر و شایسته‏تر، خودِ امام بود که انقلاب بر محور عزم و اراده و شخصیت او به وجود آمد؛ ولی امام خود را همواره هیچ‌کاره و خدا را همه‏کاره می‌داند. اینکه گروهی فکر کند چون در راه انقلاب شهید داده و یا زندان دیده و یا پول خرج کرده، سهم بیشتری از انقلاب دارد از مکتب امام منحرف شده است.

این انقلاب گسترش خواهد یافت اما نه از راه لشکرکشی

دوم: امام در وصیت‏نامه خود اعلام می‌کند که این انقلاب گسترش خواهد یافت و دست استعمارگران را از جهان اسلام کوتاه خواهد کرد. این پیشگویی امام بزرگوار امروز اتفاق افتاده است. گسترش انقلاب از نظر امام از راه لشکرکشی نیست، بلکه از راه الگوسازى نظام جمهوری اسلامى‏ است. به این معنا که وقتی ملتهای دیگر به این الگو نگاه کنند، شوق پیدا کرده و آن راه را دنبال کنند. همان چیزی که امروز در کشورهای عربی آن را مشاهده می‌کنیم.

روح انقلاب، روح پیشرفت، ابتکار و نوآوری است

سوم: انقلاب اسلامی کمک به پیشرفت، خلاقیت و نوآوری ملت است؛ درست نقطه‏ مقابل آنچه دشمنان اسلام تبلیغ می‌کنند که دینداری با پیشرفت منافات دارد؛ و تنها راه پیشرفت را غلتیدن در آغوش غرب می‌دانند. اما امام بزرگوار از اول انقلاب تا روز آخر و در وصیت‏نامه‏ خود تأکید نمود که روح انقلابی، روح حرکت به جلو است، روح پیشرفت، ابتکار و نوآوری است.

جنگ سرد و عملیات روانی دشمن از اولین روزهای انقلاب ادامه دارد

چهارم: توجه دادن امام به جنگ سرد و عملیات روانی دشمن است. دشمن آن‏ وقتی که در میدان، در صحنه‏ عمل نتواند کاری از پیش ببرد، دست به جنگ روانی می‌زند. همان مطلبی که امروز مقام معظم رهبری از آن به جنگ نرم تعبیر کرده و مقابله با آن را جزء اولویتهای اول نظام می‌داند. دشمنان با جنگ روانی و با تهدید سعی می‌کنند ملتهای مقابلشان میدان را خالی کنند. این جنگ نرم از اولین روزهای انقلاب تا امروز که سی سال می‌گذرد، همچنان ادامه دارد.

اغفال جوان به معنای عقب نگه‌داشتن ملت است

پنجم: هشدار امام به جوانهاست که می‌توان آن را در راستای مورد قبل ارزیابی نمود، چرا که اهداف جنگ نرم غالبا جوانها هستند. دشمن دانسته است که تقوا و پرهیزگاری جوان ایرانی و دینداری جوان ایرانی به پیشرفت او در میدانهای مختلف کمک می‌کند؛ لذا می‌خواهد این را تضعیف کند. امام هشدار می‌دهند؛ هم به جوانها، هم به دانشگاهها، هم به حوزه‏های علمیه، هم به قاطبه‏ جوانان کشور که هوشیار باشند. اغفال جوان و سست کردن جوانها، به معنای عقب نگه‌داشتن ملت است.

برای ملتها یک راه حقیقی بیشتر باقی نمی‌ماند و آن مقاومت است

ششم: مسئله‏ مواجهه‏ با زورگویان عالم است. مواجهه علنی حضرت امام با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی مسئله‌ای است که به هیچ وجه قابل انکار نیست. استکبار ستیزی و مبارزه با زورگویان عالم و دفاع از مستضعفین در برابر مستکبرین از جمله محکمات سیره سیاسی امام است. شجاعت و صراحت در مبارزه مقابل ابرقدرتها خود یکی از ابزار مبارزه در جنگ نرم است، چنانچه امام راحل بارها این مهم را نشان داد. تسلیم در مقابل زورگویان جهان، زورگو را به زورگویی تشویق می‌کند. پس برای ملتها یک راه حقیقی بیشتر باقی نمی‌ماند و آن مقاومت است. یکی از برجسته‏ترین نقاط خط امام که در وصیت‏نامه و در همه‏ بیانات امام منعکس است، لزوم ایستادگی قاطع در مقابل طمع‏ورزان و مستکبران است(برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری ۱۴/۳/۸۷).

امروز اگر ایران اسلامی یکی از قدرتهای هسته‌ای دنیا شده است به برکت حرکت در همین راهی است که از امام خود آموخته است و خلف صالح او نیز با همان صلابت و شجاعت در راه امام پیش می‌رود.‏

موضوعات: واحد فرهنگی حوزه کوثر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۴
عاشق ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی