عاشق ولایت

اهمیت فتح خرمشهر

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸ ب.ظ


اهمیت فتح خرمشهر

فتح خرمشهر از دو جهت حائز اهمیتى خاص بود:

جهت اول اینکه:

با این پیروزى بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینى شد و قواى اسلام با تهاجمات کوبنده خودمرحله به مرحله پیروزیهاى تازه‏اى را به ملت مسلمان ایران و همه ملتهاى مسلمانى که عاشق و شیفته‏ انقلاب اسلامى هستند و چشم امید به این نهضت الهى دوخته‏ اند، هدیه کرد.

باز شدن بابى جدید بر روى سلحشوران ایران و حملات برق‏ آسا و دلاورانه آنها بود که دشمن زبون را دیوانه‏ وار به استفاده از سلاح‏هاى شیمیایى مجبور نمود.
دشمن مى‏ دانست که این مرحله از جنگ با مراحل‏ پیشین، تفاوتى فاحش دارد و یورشهاى سهمگین و بى‏ باکانه لشکریان اسلام را هیچ چیز پاسخگو نیست.

این ‏درماندگى و بیچارگى باعث شد تا دشمن به سلاحهاى شیمیایى پناه ببرد، و چیزى نگذشت که این سلاح نیزکهنه شد و راهى براى رهایى خصم از دام مرگ و ذلت نگشود.

جهت دوم اینکه:

این فتح عظیم باعث گشت آمریکاى جهانخوار و سایر قدرتهاى استعمارى حساب کار خود رابکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.

پیش از این چنین مى ‏پنداشتند که نه تنها عراق به‏ عنوان ژاندارم منطقه سرگرم نوکرى و خدمتگزارى آنها خواهد بود، بلکه با پیروزى این رژیم دست نشانده‏ بر ایران، ژاندارم اصلى منطقه که در اثر انقلاب اسلامى از دست رفته بود، دیگر بار احیا و ابقا خواهد شد. لیکن پس از فتح خرمشهر، نه تنها اندیشه تصرف ایران از سر آنان پرید، که هول و وحشت سقوط رژیم‏ دست نشانده صدام هم سراپاى وجود ناپاکشان را فراگرفت و آنان را وادار کرد که خود را به جهد و تلاش وتکاپو بیندازند تا شاید صدام را از سقوط نجات دهند.

روزنامه فرانسوى لیبراسیون در این باره نوشت:

پس از بازپس گیرى خرمشهر توسط ایرانیان، بلافاصله آمریکا و اروپا و برخى از کشورهاى منطقه خلیج‏ فارس، ابتکارات متعددى را براى پایان دادن به این جنگ به کار گرفتند تا به این ترتیب از سقوط صدام ‏جلوگیرى کنند.

حضرت‏ امام‏ خمینى(ره) درفرازى ازپیامشان درخصوص آزادى‏ خرمشهرچنین‏ فرمودند: اینجانب با یقین به آنکه:

«ما النصر اِلاّ من عنداللَّه » از فرزندان اسلام و قواى مسلح، که دست قدرت حق ازآستین آنان بیرون آمده، و کشور امام زمان -عج- را از چنگ گرگان آدم خوار، که آلتهایى در دست ابرقدرتان، خصوصاً آمریکاى جهانخوارند، بیرون آورد و نداى اللَّه اکبر را برفراز آن شهر خرم که با دست پلید جنایتکاران غرب به خون کشیده شد و خونین شهر نام گرفت، تشکر مى ‏کنم؛ و آنان فوق تشکر من و امثال من‏ هستند.

آنان به یقین مورد تقدیر ناجى بشریت و برپا کننده عدل الهى در سراسر گیتى مى‏ باشند. مبارک ‏باد وهزاران مبارک‏ باد برشما عزیزان و نور چشمان اسلام این فتح و نصر عظیم.

منبع : شورای سیاستگذاری ائمه جمعه



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۴
عاشق ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی